Re: [Forum] Re: [Forum] opsætning af tre ethernet

From: Michael Westergaard <mw@daimi.au.dk>
Date: Fri Apr 12 2002 - 12:10:54 CEST

> From forum-admin@aalug.dk Fri Apr 12 08:20:00 2002
> Subject: [Forum] =?iso-8859-1?Q?Re:_=5BForum=5D_ops=E6tning_af_tre_ethernet?=
>
> ? er det fordi etho er sat til getewaydevice at den bliver default, eller
> hvem har bestemt det ?

Nu ved jeg ikke lige hvad gatewaydevice er (gaar ud fra at det er noget
distro-afhaengigt), men oftest beregnes det ud fra at man smider ting
hoerende til et bestemt subnet ud paa det netkort, som bor paa det subnet,
og default bliver saa sendt ud paa det subnet hvor default route staar.

> jeg forstår bare ikke at jeg ikke kan pinge hvert af de tre interfaces
> udefra, hvis jeg tilslutter dem til mit intranet.

Hmm... Har du husket at saette den IP som kortet ind til dit intranet
har som default route paa dit intranet?

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <michael@md3.dk>