[Forum] RH 7.1 og Gnome 1.4 = gentagne problemer !!

From: Torben Andersen <the.beauty@get2net.dk>
Date: Thu Apr 11 2002 - 21:15:48 CEST

Hej allesammen,

Jeg har downloaded Gnome 1.4. Hver gang jeg kører RH's up2date, jorder
denne nogen af gnomes filer, således forskellige detaljer ikke virker.
Man kan så køre red-carpet og på den måde få luget ud i RH's filer, men
det virker ikke mere. Ved den seneste opdatering blev også rpm opdateret
til version 4.04 og siden har hverken red-carpet eller gnome-installer
virket :-( Gnome-installer kommer med flg. besked:

[root@0x83a4907e toran]# /var/cache/redcarpet/installer-rpm-glibc2.2-i386
Download directory is "/var/cache/redcarpet/packages"
Distro is redhat-71-i386
The Ximian installer was unable to initialize the packaging
system. This is often caused when another application has
accessed the packaging system first, such as rpm, apt-get,
dpkg, or Red Carpet. Please quit any of these applications
and re-run the installer application.

og nej jeg kører selvfølgelig ikke nogen af disse programmer. Håber, at
der er nogen, der kan hjælpe mig i min kvide.

Torben