Re: [Forum] Opsætning af net -IPCHAINS-

From: Michael Westergaard <mw@daimi.au.dk>
Date: Tue Apr 09 2002 - 22:23:15 CEST

> From forum-admin@aalug.dk Tue Apr 9 22:12:04 2002
> Subject: [Forum] =?iso-8859-1?Q?Ops=E6tning_af_net_-IPCHAINS-?=
>
> Hej,
>
> Jer er ved at ops=E6tte en maskine med 3 netforbindelser som router med =
> Redhat 7.2. N=E5r jeg manuelt giver den kommandoen
>
> IPCHAINS -F input
>
> svarer den igen med
>
> ipchains: Protocol not available
>
> jeg kan fra maskinen pinge alle dens egne interfaces, som har hver sin =
> IP, og n=E5r jeg sp=F8rger p=E5
>
> cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
> svarer den 1, som jeg havde forventet

Formentelig fordi du ikke har loadet modulerne til ipchains. Det kan
du goere.

Brug dog i stedet hellere netfilter, det er lettere, bedre og rarere.

Syntaxen er cirka den samme, men du kan meget mere. Se evt. netfilter
HOWTO (jeg har ikke lige noget link, men spoerg onkel Google, han ved
det).

Det er i oevrigt ikke ret smart at have forwarding slaaet til mens
man roder med firewall.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <michael@md3.dk>