Re: [Forum] Modem

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Mon Mar 25 2002 - 14:10:21 CET

Davs

> Uha Uha, den er ikke nem. Linux understøtter som hovedregel ikke
interne modems.

Det er vel ikke hele sandheden? - jeg kan da huske da interne modems
bare var et modem med en serielport på, der blev proppet i en isa-sokkel
- ja, ja. Jeg ved det gamle stodder :)

Så vi skal vel lige have lidt info om dit modem Kasper...

Men hvis det er af den gamle type, så sidder der sikkert en jumper eller
noget på modemet, hvormed man kan sætte det til at bruge forskellige
com-porte, og så kan man jo aflæse den.

> Linux. Jeg ved dog, at nogen (med en stor indsats) har fået et internt
> modem til at virke.

F.eks. Lucent WinModem, der er meget alm. i div. bærbare. Her vil
driveren tildele modemet en port. Så vidt jeg lige husker, står dette i
dmesg, og ellers er der sikkert et passende sted i /proc med den info ;)

/Jens

--
"One Unix to rule them all, One Resolver to find them,
One IP to bring them all and in the zone to bind them."