RE: Sv: [Forum] ??

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@SCANDIHEALTH.COM>
Date: Thu Mar 21 2002 - 16:16:42 CET

Hej

> I princippet kan du vel
>
> ln -s <fuld sti til din kommando> /etc/rd5.d/S99vnc
>
> så vil den startes af /etc/rc scriptet så vidt jeg lige kan læse.
> Det burde være helt det samme på Suse og Redhat.

Jeg kan ikke anbefale ovenstående metode, med mindre man gør
følgende:

Man skal bruge chkconfig i rh(Redhat, burde være en del af LSB
(www.linuxbase.org)?!). Du skal have samme kommentarer(dem med # foran)
med for at det virker, ligesom i de andre programmer i /etc/init.d .
I rh kan man derefter sætter servicen til at være aktiv via setup
kommandoen.

Det kræver faktisk lidt af en at lave sådanne en fil, se her for hvordan
man brude køre hvis man vil overholde LSB:
http://www.linuxbase.org/spec/refspecs/LSB_1.1.0/gLSB/iniscrptact.html

Fordelen er at den så også vil stoppe "pænt" når man skifter runlevel.

Så jeg vil anbefale man holder sig til rc.local, eller
/etc/init.d/boot.local
for suse.

Mvh Bjarke