Re: Sv: [Forum] ??

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Thu Mar 21 2002 - 15:41:26 CET

On Thu, 21 Mar 2002, Helge Christiansen wrote:

> I Red Hat kan dette gøres automatisk ved at at indsætte førnævnte kommando
> i /etc/rd.d/rc.local, herefter afkræves ved første boot efter ændringen et password
> hvorefter *VNC* automatisk er aktiv ved fremtidige boot
> Det er den funktion jeg mangler

Det vil jeg da tro du kan gøre fra boot.local. Jeg bruger den typisk til
at loade modules i. Men ellers ville jeg måske overveje at lave en
opstarts fil til den i /etc/init.d. Der skulle være en skeleton-fil et
sted. Så kan du lave et link fra rcX.d (hvor X er det runlevel du starter
op med) så den startes hver gang maskinen gør.

Mht. password, så kan du jo starte den op en enkelt gang uden, så
passwordet bliver sat.

/Jens

--
We have normality -  anything you can't cope
with is therefore your own problem.