Re: [Forum] hacked - og hva så?

From: Esben Nielsen <simlo@ifa.au.dk>
Date: Tue Mar 19 2002 - 09:01:58 CET

Vi (austinMud, austin.prg.dtu.dk) har en maskine fast på nettet uden
firewall. Det gaar fint. Men så kører den også kun minimale services og
jeg opdaterer den så ofte som muligt - udover diverse checks for root
kits. Jeg satte først en rå redhat 6.2 uden updates på nettet. Den blev
hacket på 5 dage! Så nu er jeg noget mere forsigtig - men ingen
firewall.

Esben

PS. Blev din maskine virkeligt hacket?? Jeg tror stadig ikke rigtigt på
det.