Re: [Forum] bærbar

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Thu Mar 14 2002 - 13:07:26 CET

lidt teknisk baggrund: Jeg havde problemet med en stationær Olivetti, og ved
den lejlighed fik jeg at vide, at det kan løses på to måder: Enten tage
motherboardets batteri ud i et par timer eller mere. Eller en
jumperindstilling, der "resetter" BIOS. Hvis det er et password, du leder
efter, er det nok alligevel i den svære ende at gætte sig til, medmindre den
tidligere ejer brugte "Olivetti" eller lignende. Mon ikke de to metoder er
det samme for bærbare?
Iøvrigt må jeg leve med ikke at kunne komme til BIOS på min Siemens bærbare.
Og en del tyskere har haft samme problem. Siemens i Tyskland vil gerne fjerne
passwordet, men det koster kassen: såvidt jeg husker 800,- Dkr.
vh. Claus

--
Hilsen / Greetings
Claus Ladekjær Wilson