[Forum] Re: ps2pdf og jpg

From: Arne Jørgensen <arne@daimi.au.dk>
Date: Wed Mar 13 2002 - 23:26:46 CET

Christian Frier <frier@daimi.au.dk> writes:

> Jeg ved ikke helt om det er det, der er galt her, men der er nogle
> problemer med softwarepatenter. Så vidt jeg husker kan de frit
> tilgængelige pdf-skrivere ikke bruge lzw-komprimering i de skrevne
> pdf'er. Det stiller dem jo unægteligt noget dårligere end adobes
> ditto....

Allerede fra PDF version 1.1 (Acrobat 2) blev der tilføjet andre
komprimeringsalgoritmer end LZW.

Min hukommelse er ikke helt god i det følgende, men PostScript-filerne
indeholder vel ikke billederne i Jpeg-format? Og ps2pdf konverterer
vel ikke PostScript-kode til Jpeg-elemeneter i PDF'en?

mvh
        /arne

--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C