Re: [Forum] ingen adgangsrettigheder til brændt cdrom

From: Torben Andersen <the.beauty@get2net.dk>
Date: Sun Feb 17 2002 - 15:01:26 CET

gunner carstens wrote:

>Når jeg (som root) brænder en cd med data og så forsøger at komme ind på
>drevet bagefter (som root eller som bruger) får jeg følgende besked:
>
>bash: cd: /mnt/cdrom: Ind/ud-fejl
>
>Den fejl får jeg ikke når jeg bruger en almindelig data cd.
>Hvordan får jeg brændt en cd der ikke giver denne fejl?

Hej Gunner,

Jeg kender ikke noget til MD, men er der ikke noget med, at der køres
supermount. Prøv at mounte cd'en manuelt med det valgte filsystem. Kik
evt. i den /etc/fstab for at se hvilket filsystem MD foretrækker. Du kan
så vælge i fremtiden at brænde i dette filsystem. Jeg bruger selv
ISO9660 + rock ridge + joliet, som kan læses af alle operativsystemer.

Håber du kan bruge disse betragtninger til noget, lad os høre resultatet
:-)

Mange hilsener Torben