Re: [Forum] ADSL i Århus - med Linux underforstået...

From: Jesper Fruergaard Andersen <aalug@skydiver.dk>
Date: Mon Jan 21 2002 - 18:31:40 CET

On Monday 21 January 2002 09:45, you wrote:
> Er der nogle er jer, der kan anbefale en ADSL opkobling i Århus, hvor man
> bliver behandlet ordentligt som Linux-bruger? Jeg er een af dem, som er

Vi har ADSL (BB) ved TDC. De supporter vist ikke Linux officielt, men de har
et par stykker "der ved mere om Linux" man kan få lov at snakke med. De
fatter dog stadig ikke så meget når man påstår problemet ligger ved dem.
Tilgengæld sidder der et par stykker i deres nyhedsgruppe (nogle teknikkere
e.l.) der ved lidt mere, så kan man komme igennem til den kan man få hjælp.
Der bør dog heller ikke være nogle problemer med at få linux til at virker,
man får jo bare et netkabel der skal sættes i et netkort.. det burde enhver
linux bruger kunne finde ud af uden support.

Det omtalte problem var helt i starten (ca. august sidste år) da vi fik det.
Det var nogle problemer med deres centraler. Det er løst for længe siden og
siden da har der vist kun været en enkelt aften det har været nede.
Hastigheden er også OK. ca. 115 kbyte/sek på en 1 Mbit linie.

--
Jesper