Re: [Forum] ADSL i Århus - med Linux underforstået...

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Mon Jan 21 2002 - 12:46:31 CET

Hej Esben

Esben Nielsen wrote:

> Er der nogle er jer, der kan anbefale en ADSL opkobling i Århus, hvor man
> bliver behandlet ordentligt som Linux-bruger? Jeg er een af dem, som er
> blever bondefanget af Stofa, og selvom ADSL måske er en anelse dyrere, vil
> jeg skifte af princip-grunde.
> Men så skal understøttelsen af Linux også være bedre end hos Stofa, hvor
> jeg ofte fik at vide at tingene var i min ende fejlen, hvis jeg afslørede
> jeg brugte Linux, selvom det tydeligvis var Stofa's fejl.
>

> Esben
- [ snip ] -

Personligt vilde jeg ikke fravælge Stofa, mine erfaringer med dem er
lidt blakkede. Jeg har fikset en del af Stofas opkoblinger. Primært for
venner og bekendte, både WIN, Lin og Mac har jeg rodet med. Meget ofte
er suporterne kommet med den udmelding at det er den hardware som jeg
bruger, som er forkert sat op, det er ens ved alle 3 typer af OS. Af og
til har det været nødvendigt, for at genoprette den nødvendige positive
ånd, at spørge efter vedkommenes overordnede. Selfølgelig uden råben. Og
jeg vil medgive at de oplevelsen, jeg i tidens løb har haft med
supportere, giver intryk af at det er en særdeles sammensat gruppe! Samt
meget uensartet uddannet, nogle har hjulpet flinkt og høfligt med at
løse problemerne, medens andre har ledt med lys og lygte, efter en
mulighed for at smutte. Enkelte har påpeget at de ikke er forpiigtet til
at supportere Linux, og der efter ydet en serdeles effektiv hjælp. Det
korte og lange er, ligegyldigt hvilken udbyder man vælger, vil der være
sure og søde suportere, nogle vil have den fornødne erfaring til også at
hjælpe med Linux, andrer ikke. Endelig kan det også genoprette roen at
bede om suporterens udsagn, på tryk (e-mail).

--
Hilsen svend
(-;>/