Re: [Forum] Kan Win2K sættes i DOS-mode?

From: Morten Liebach <m@kallisti.dk>
Date: Sun Dec 30 2001 - 15:16:56 CET

On 2001-12-30 12:34:10 +0100, Jens Christian Østergaard Andersen wrote:
> Jeg beklager, men det er ikke muligt at bringe Win2k i DOS mode som det
> kendes fra "tegneserie" udgaverne af Windows (95, 98, Me).

Det er som jeg frygtede.

> Du er nødt til at finde en måde hvorpå du kan boote op i DOS. Når du
> skriver ingen flytbare medier, mener du så at der hverken er diskette drev
> eller CD-ROM?

Ja.

> Kan du få et diskette drev tilsluttet, så må du finde en flink person men
> en DOS, Win 95, 98 eller Me som du kan få til at lave en boot disk. Men det
> er du sikkert godt klar over :-)

Ja, det er også den løsning jeg var kommet frem til, alle andre
muligheder virker uoverkommelige lige nu, og med en for lille chance for
succes.

> Der dog den mulighed at maskinen måske kan boote via netværk, hvis den har
> indbygget et netværkskort. Det vil sikket stå i din BIOS hvis den kan. Men
> hvordan det præcist virker ved jeg ikke, da jeg aldrig selv har prøvet det.

Den kan boote over netværk, måske den endda kan bruge PXE. Men jeg har
ikke det indbyggede Intel FXP kort der skal til for at det kan virke,
kun et eksternt Realtek RTL8139 baseret PCMCIA kort. :-(

Intel FXP kortet har jeg bestilt, men det kan jeg nok ikke regne med at
have før om 2-3 uger ... *SUK*

Den skulle også kunne boote fra USB devices.

> Måske er der andre på listen der kan træde til her?

Sven Erik: Jeg har læst alle henvisninger til X20 fra
www.linux-laptop.net, og de har alle haft et eller andet flytbart medie
at boote fra.

Med venlig hilsen
                                 Morten