Re: [Forum] printer og I2C

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Sun Dec 23 2001 - 20:08:19 CET

On Sun, 2001-12-23 at 08:46, Torben Andersen wrote:
> Jeg har et problem med kerne kompilering (både 2.4.14. og 2.4.16).
> Når I2C er slået til, melder lpd fejl under opstart !! Har I oplevet
> noget lignende ?

Hvliken type I2C interface bruger du? Philips Style Parallel-port
Adapter?
Prøv at køre `grep CONFIG_I2C_PHILIPSPAR /usr/src/linux/.config` og se
om det er enabled enten som module eller som static.

Hvis du ønsker at understøtte flere typer parallel-port enheder, så er
det en god idé at kompilere dem som moduler, og så kun loade det/de
moduler, man har brug for.

Prøv at søge her: http://www.uwsg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/

> Jeg har oplevet
> forskellige problemer med alle kerner siden 2.4.3 (selvom det ser ud
> til at 2.4.14 kører stabilt).

Hmmm.... lyder mere som om det kunne skyldes dårlig hardware?

Mvh
./Brix

--
Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>