Re: [Forum] Re: Linux installation

From: Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk>
Date: Mon Dec 17 2001 - 20:11:16 CET

> RedHat <http://www.redhat.com/> Nok den bedste begynder-distribution, med et
> extremt strømlinet installationsprogram og alle de mest udbredte programmer
>
> Mandrake <http://www.mandrake-linux.com/> Omtrent det samme som RedHat (Sidst
> jeg checkede var den eneste forskel navnet, og mængden af vedlagt software).

Jeg syntes der er store forskel på mandrake og redhat - hvis man er
begynder er mandrake nemmere (?)

> Debian <http://www.debian.org/> En lidt mere "avanceret", eller mindre
> brugervenlig (om man vil) distribution, der ikke er kommerciel.

Debian er den linuxdistrib der er mest avanceret!!!

> Slackware <http://www.slackware.org> Ikke en distribution jeg kender noget til.

Slackware er en "BSD"-Linux.. med sit helt eget pakkesystem...
Slackware er meget simpel i sin opbygning - det er ment son et
kompliment!

> SuSE <http://www.suse.com> En kommerciel distribution med et ekstremt stort
> udvalg af prepakket software, og kendt for sin ret høje kvalitet.
>
> Der er flere, men de ovenstående udgør de mest anvendte.

Distributions spørgsmål er altid dejlige at sloges om ;)

/ole

P.S.:

%uname -sr
FreeBSD 4.4-RELEASE