Re: [Forum] Re: Linux installation

From: Søren Boll Overgaard <aalug@macmad.dk>
Date: Mon Dec 17 2001 - 19:00:10 CET

On Mon, Dec 17, 2001 at 06:55:22PM +0100, Michael Westergaard wrote:

> Du skal ogsaa lige vaere opmaerksom paa at 32 Mb RAM ikke er meget, hvis
> du vil koere nogen af ovenstaaende (Debian muligvis undtaget, netop fordi
> den er mindre brugervenlig).
>
> Jeg har proevet at installere RedHat 7.1 paa en maskine med 32 Mb RAM, og
> det gik ikke foer den fik 8 Mb mere. Men det koerer stadig daarligere paa
> den maskine (200 MHz Pentium MMX, 40 Mb RAM) end paa en anden med cirka
> samme installation (100 MHx Pentium, 80 Mb RAM).

Jeg er uenig. I mandrake og Redhats installationsprogrammer kan man snildt
slippe uden om deres grafiske tamtam, og køre en "gammeldags" installation.
Hvis man derudover vælger at installere et minimalt subset af diverse
X-baserede programmer, og holder sig til windowmaker eller blackbox som
windowmanager, så er der ikke den store forskel på RedHat/Mandrake og Debian i
den henseende.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at jeg selv bruger Debian :)

--
Søren O.
PGP Public Key: $ finger boll@daimi.au.dk