Re: [Forum] Re: Linux installation

From: Michael Westergaard <mw@daimi.au.dk>
Date: Mon Dec 17 2001 - 18:55:22 CET

> From forum-admin@aalug.dk Mon Dec 17 18:50:06 2001
> Subject: Re: [Forum] Re: Linux installation

> Jeg vil lige tillade mig at uddybe med min (indskrænkede) holdning til hvilken
> brugertype de enkelde distributioner sigter på:
>
> RedHat <http://www.redhat.com/> Nok den bedste begynder-distribution, med et
> extremt strømlinet installationsprogram og alle de mest udbredte programmer
>
> Mandrake <http://www.mandrake-linux.com/> Omtrent det samme som RedHat (Sidst
> jeg checkede var den eneste forskel navnet, og mængden af vedlagt software).

> [...]

Du skal ogsaa lige vaere opmaerksom paa at 32 Mb RAM ikke er meget, hvis
du vil koere nogen af ovenstaaende (Debian muligvis undtaget, netop fordi
den er mindre brugervenlig).

Jeg har proevet at installere RedHat 7.1 paa en maskine med 32 Mb RAM, og
det gik ikke foer den fik 8 Mb mere. Men det koerer stadig daarligere paa
den maskine (200 MHz Pentium MMX, 40 Mb RAM) end paa en anden med cirka
samme installation (100 MHx Pentium, 80 Mb RAM).

Det er vigtigt at huske, specielt hvis du oensker at koere Gnome (sikkert
ogsaa KDE, men det ved jeg ikke noget om).

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <michael@iqueue.dk>