Re: [Forum] Re: Linux installation

From: Søren Boll Overgaard <aalug@macmad.dk>
Date: Mon Dec 17 2001 - 18:49:50 CET

On Mon, Dec 17, 2001 at 06:25:37PM +0100, =?us-ascii?Q?Soren_L. _Dittmer?= wrote:
> Hej Kaj,
>
> Du behover skam ikke kobe noget for at fa en ordenlig Linux. Du kan hente
> selv og lagge pa cd-rom, installere over netvark eller lane cd'er. Ved at
> kobe en installation (f.eks. fra www.redhat.com, www.mandrake-linux.com,
> www.suse.com eller et andet sted) opnar du at fa en ordentlig r..fuld
> applikationer med. Download-udgaven af Mandrake er f.eks. pa tre cd'er, mens
> kobe-udgaven er pa syv skiver...
> Du kan evt. osse prove Lin4Win, der er en Linux, som startes fra Windows...
> [...]

Jeg vil lige tillade mig at uddybe med min (indskrænkede) holdning til hvilken
brugertype de enkelde distributioner sigter på:

RedHat <http://www.redhat.com/> Nok den bedste begynder-distribution, med et
extremt strømlinet installationsprogram og alle de mest udbredte programmer

Mandrake <http://www.mandrake-linux.com/> Omtrent det samme som RedHat (Sidst
jeg checkede var den eneste forskel navnet, og mængden af vedlagt software).

Debian <http://www.debian.org/> En lidt mere "avanceret", eller mindre
brugervenlig (om man vil) distribution, der ikke er kommerciel.

Slackware <http://www.slackware.org> Ikke en distribution jeg kender noget til.

SuSE <http://www.suse.com> En kommerciel distribution med et ekstremt stort
udvalg af prepakket software, og kendt for sin ret høje kvalitet.

Der er flere, men de ovenstående udgør de mest anvendte.

--
Søren O.
PGP Public Key: $ finger boll@daimi.au.dk