Re: [Forum] Re: [Forum] netværks-installation

From: TA / SL <kolindstation@mail.dk>
Date: Fri Dec 14 2001 - 14:54:34 CET

At 07:44 14-12-01 -0800, you wrote:
>1. Hvilken Linux-distribution kan jeg anvende til at installere via
>netværket og ADSL-forbindelsen
>på de maskiner, der kun har floppy-drev ?

Jeg har installeret e-smith på skolens netværksserver. Den fungerer som
DHCP-server, domænekontroller, proxyserver, gateway, fil- og printserver
(SAMBA til windowsklienter) - og den er MEGET nem at installere. Jeg har
holdt mig til 4.1 - versionen, da 5'eren først blev frigivet da jeg var
kommet godt i gang.

>2. Hvordan gør jeg (tips til vejledninger i form af referencer o. lign.) ?

Download manualen. Den er let læst og vældig velstruktureret.

Jeg har i øvrigt også brugt en lidt ældre maskine til at styre mit lille
netværk herhjemme. Jeg har ADSL med fast IP-adresse, så jeg kører et NAT
til husets øvrige maskiner. Jeg har her også brugt e-smith som WEB-server
(apache)

læs og hent ISO-fil på http://www.e-smith.org

>3. Hvilken distribution er bedst til anvendelse på 486-filserveren og
>hvordan sætter jeg den op
>(tips til referencer, links) ?

MVH
Tue Arnkil & Stine Lauth