[Forum] Re: DVI til PDF

From: Arne Jørgensen <arne@daimi.au.dk>
Date: Wed Dec 05 2001 - 22:33:24 CET

Andreas Bach Aaen <abach@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hvordan får man pdflatex til at inkludere eps filer (xfig grafer)
> korrekt. Jeg får kun tomme huller i teksten.

Det gør man ikke. Pdflatex kan inkludere PDF, JPEG og PNG. Der ud over
forstår pdflatex en delmængde af EPS, nemlig den delmængde af EPS som
MetaPost kan producere.

Svaret på hvilket program man bør bruge til grafik er således
MetaPost, fordi:

  1. Outputtet kan inkluderes i pdflatex og latex+dvips
  2. MetaPost er i øvrigt det seje program

... en "ulempe" er dog at MetaPost er en ligeså stor videnskab som
LaTeX.

mvh
        /arne

--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C