Re: [Forum] instalation & opsæting af linux

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Fri Nov 30 2001 - 08:09:59 CET

On Thu, 29 Nov 2001, mads jensen wrote:

Hej

> jeg ville høre om det var muligt at få en til hjælpe mig, med at installere
> linux op?
> hvilket indebærer alt fra valg af linux type, opsætning af hardware mm.
> Og evt. en times (plus minus), til at vise de grundliggende ting?

Personlige sessions får jeg nok ikke tid til sådan lige med det første,
men råd og dåd pr. email gives gerne :)

Men det kunne være godt at vide, hvad maskinen skal bruges til inden vi
giver råd. Generelt er bambus-maskiner af en nogenlunde lødig kvalitet et
godt bud, og ikke nogle alt for nye og vilde grafik-kort. Det er ofte
disse der giver problemer. Og du vil jo nok næppe klare dig med en
text-console? :)

SuSE Linux har jeg gode erfaringer med, så den anbefales. Andre vil
sikkert anbefale Mandrake eller Debian, der hver især også er gode dists.

Kerne, mon ikke det er på tide med en installations-aften igen? - så kan
vi jo få Mads - og andre - sparket ordentligt igang :)

/Jens

--
We have normality -  anything you can't cope
with is therefore your own problem.