[Forum] Harddisk problemer

From: TA / SL <kolindstation@mail.dk>
Date: Sun Nov 25 2001 - 23:03:18 CET

Jeg har installeret e-smith 4.2 på skolen hvor jeg er IT-ansvarlig, og den
har kørt fint indtil i fredags. Her begyndte den pludselig at køre meeget
langsomt, og jeg kunne høre at harddiskene kørte konstant (jeg har 2 x 40
Gb i RAID1). Jeg rebootede, og så ville den ikke køre op igen !!!
Den kører en test hvor der meldes om 'duplicated blocks' og 'bad sectors' ,
men efter 62 % bliver jeg smidt ud i en shell der ser mig lidt ukendt ud.
Hvad kan jeg gøre for at reparere harddiskene ??

MVH
Tue Arnkil
http://arnkil.homepage.dk