[Forum] Rødhætte 7.2 og cdromdrev

From: Thomas G. Kristensen <thomas.gk@get2net.dk>
Date: Thu Nov 22 2001 - 14:45:34 CET

Hejsa alle!

Jeg prøvede lige at installere rh7.2 på en maskine, men af en eller anden grund kan jeg ikke mounte nogen af de 2 cdromdrev den er monteret med. kudzu har selv lavet fstab filen, og anført /dev/cdrom og /dev/cdrom2 som enheder. disse peger på hhv. /dev/hdc og /dev/hdd. når jeg (forsøger) at mounte dem (både fra konsol og x) får jeg:
enheden er ikke en gyldig blokenhed
eller noget i den retning

jeg har prøvet at sætte etc/fstab så enhederne er defineret som hdc og hdd, men det virker heller ikke

jeg har før kunnet mounte drevene m. rh7.1, debian og suse på samme maskine

nogen der ved hvad problemet er?

mvh

Thomas G. Kristensen