[Forum] HTML mails m.m

From: Kasper Kamp Simonsen <kasperks@mail1.stofanet.dk>
Date: Wed Nov 21 2001 - 20:54:10 CET

Hej Alle,

Det er med stor skuffelse jeg læser de sidste par dages mails her på listen.

At der i bunden af et svar falder en bemærkning, om at man ikke syntes
html-mails høre hjemme her på listen syntes jeg er helt ok.

Jeg forstår dog ikke hvordan det kan starte en "mail-storm", hvor
folk sviner hinanden til. Jeg bruger selv mutt som mail-client, så
jeg ved godt at det er irriterende når man modtage en mail i html-format,
men man kan jo bare slette den.

Inden man begynder at smide rund med RFC'er og URL'er, skulle man
måske tænke på om man selv overholder "reglerne" så vidt jeg ved er det
bestemt ikke god etik, når man ikke holder sig til subj.

Husk at det ikke er alle som er erfaren bruger af mailing-lister og
news-groups,
men det skulle da nødig afholde nogen fra at stille spørgsmål her på
listerne.

Her følger lige et par hints til dem som finder det nyttigt:

1) Send ikke html-mail af følgende grunde.
  - der er mange som ikke læser dem, så du får derfor måske ikke svar
  - de fylder mere
  - de kan sprede vira'er

2) Hold dig til subject'et

3) Undgå en signatur der er mere end 3 linier

4) Undgå alt for lange linier

5) Quote ikke hele mails, men kun det der er nødvendig.

--
/Kasper
btw: Denne mail er skrevet i OutlookExpress, da jeg sidder på mit arbejder,