Re: Mailformat (Var: [Forum] re: dual boot problem ???)

From: Jens Rohde <jens@rohde.dk>
Date: Wed Nov 21 2001 - 12:13:46 CET

On Wed, 21 Nov 2001, Esben Nielsen wrote:

Hej Esben (og andre)

> Jeg synes nu nok vi Linux folk bør passe på. Godt nok er windows folk
> nogle forkælede folk, der naivt bruger M$' programmer og bryder alle
> "standearder", men ved at stille os op og sige "læs RFC xxxx" og lignende
> bekræfter vi dem blot i deres fordomme om Linux. Vi bliver altså nødt til
> at overbevise folk om, at vi er progressive og ikke bare nogle der
> surmuler over M$.

Jeg er enig med dig i, at vi ikke skal spilde vores tid med at surmule
over M$, og i stedet glæde os ved den daglige omgang med Unix (om det så
er Solaris, Linux, BSD eller noget helt 4. er ligegyldigt). Men faktisk så
var de oprindelige mails fra Henrik og mig ment som høflig oplysning om,
at man ved at sende html-mails afskærer sig fra at kommunikere med en del
af listens læsere. Jeg bruger f.eks. Pine til at læse mine mails, og den
er - lige som mutt og lign. tekst-baserede mail-readere - ikke særlig
velegnet til at læse html-formmaterede mails.

Yderligere vil mails uden html-formattering heller ikke kunne sprede
javascript og ActiveX scripts til dem der læser mails fra windows.

Så alt i alt er det ikke for at være mavesur at jeg opfordrer til lade
være med at bruge html i sine mails, men fordi det kan give en del
problemer hvis man gør det.

Og med hensyn til den kommentar der blev slynget ud om, at det var
uvidenhed omkring det oprindelige spørgsmål der skulle have fået mig til
at svare som jeg gjorde, så indrømmer jeg gerne, at jeg ikke ved alt om
Linux - langt fra faktisk, men det er nu ikke noget jeg har komplekser
over ;)

Venlig hilsen,
Jens Rohde

--
We have normality -  anything you can't cope
with is therefore your own problem.