Re: [Forum] Mailx sources?

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Sun Nov 18 2001 - 00:48:43 CET

On Sat, 2001-11-17 at 19:53, Morten Liebach wrote:
> Hvor original skal den være? Du kan sikkert finde den oprindelige 4.4BSD
> source på nettet, mail kommandoen dukkede op første gang i Version 5
> AT&T UNIX, og den kode kan vist ikke findes på nettet.

Ja, jeg har fundet frem til, at den oprindelige `mailx` ikke bliver
vedligeholdt mere. Så vidt jag har fundet ud af, så har debian
"overtaget" den gamle 8.1.1 version af mailx, og lavet et par små
security fixes, men nogen egenlig udvikling finder ikke sted.

> {Free,Net,Open}BSD har source i cvsweb, OpenBSD's kan findes her:
>
> http://www.openbsd.org/cgi-bin/cvsweb/src/usr.bin/mail/
>
> Jeg mener det er stort set det samme man kalder mailx i Linux land.
>
> Ellers gemmer den sig vel i en eller anden RPM, og så kan du vel finde
> SRPM'en til den?!

Tjae, nu var ideen, at jeg skulle bruge den i min Linux From Scratch
(http://www.linuxfromscratch.org) og kan derfor ikke bruge hverken RPM
eller DEB.
Jeg har fundet et alternativ kaldet `nail`
(http://omnibus.uni-freiburg.de/~gritter) ... den virker tilsyneladende
fint.

Nu er jeg (suk) igang med at PRØVE på at installere sendmail fra source.
;)

./Brix

--
Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>