Re: [Forum] Mailx sources?

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Sat Nov 17 2001 - 21:53:18 CET

On 17, Nov, 2001 at 03:43:27PM -0100, Henrik Brix Andersen wrote:
> Hvor finder jeg kildekoden (eller bare hjemmesiden, ftp-sitet,
> et-eller-andet!) til den "officielle"/"originale" mailx/mail kommando?

Hvor original skal den være? Du kan sikkert finde den oprindelige 4.4BSD
source på nettet, mail kommandoen dukkede op første gang i Version 5
AT&T UNIX, og den kode kan vist ikke findes på nettet.

> Jeg har fosøgt mig på både linux.org, freshmeat, google, sslug, sunsite
> osv - uden held.

{Free,Net,Open}BSD har source i cvsweb, OpenBSD's kan findes her:

    http://www.openbsd.org/cgi-bin/cvsweb/src/usr.bin/mail/

Jeg mener det er stort set det samme man kalder mailx i Linux land.

Ellers gemmer den sig vel i en eller anden RPM, og så kan du vel finde
SRPM'en til den?!
Det har den fordel at du også kan bygge den, for hvis du laver et CVS
checkout af BSD source skal du rette *meget* i Makefilen for at kunne
compile, og evt. rette til i headerfiler ( <time.h> -> <sys/time.h> og
den slags småting :-)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--