[Forum] Kernel-problemer

From: Anders Odgaard <a.odgaard@btinternet.com>
Date: Thu Nov 15 2001 - 23:44:38 CET

Jeg har forsøgt at rekompilere min kernel for at få et linmodem modul
til at fungere, men jeg kan ikke få nogen af de rekompilerede kernels
til at fungere! Jeg anvender SuSE 7.3. Som en test har jeg kopieret
konfigurationen fra en fungerende kernel med

     cd /usr/src/linux
     make cloneconfig

(anbefalet i SuSEs support database). Kernel er herefter rekompileret
med

     make dep
     make clean
     make bzImage

Den nye kernel er herefter kopieret ned i /boot, og en ny initrd er
genereret med

     cd /boot
     mk_initrd

/etc/lilo.conf er tilrettet, så den nye kernel og initrd anvendes. Jeg
synes det alt sammen ser fint ud, men KERNEL HæNGER!!! )*(&^£%$_(*"

Er der ikke nogen der kan give et fif? Jeg har ikke kunnet finde
forklaring i nogen howto. Heller ikke kopiering af /boot/vmlinuz.config
til /usr/src/linux/.config fungerer.

Mvh
Anders Odgaard