[Forum] Re: [Forum] Kan ikke starte sound server i KDE på FreeBSD

From: Erwin Lansing <erwin@lansing.dk>
Date: Wed Nov 14 2001 - 21:40:05 CET

On Wed, Nov 14, 2001 at 09:16:46PM +0100, Karsten Guldager wrote:
> Hjælp
> Jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg prøver at starte sound serveren i KDE2.2 (og det virker heller ikke i Gnome) på FreeBSD4.4:
> "Error while initializing the sound driver:
> device /dev/dsp can't be opened (Device not configured)"
> Hvordan får jeg det til at virke?

Jeg tror ikke umiddelbart den er med i GENERIC kernen, så du skal nok
til at bygge en kerne (og verden) selv.
http://www.dk.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/kernelconfig-building.html

> Der er vel ikke noget lignende sndconfig som til Redhat?

ikke så vidt jeg ved. du kan kigge lidt i ports

> Jeg har et ganske alm. SoundBlaster lydkort.
> Findes der desuden noget lignende Linux, som når man f.eks. skriver "m" på en commando linie, og trykker på Tab også får man de kommandoer, som begynder med m?

Dette afhænger din shell. f.eks. bash, tcsh, zsh, mfl. har det.

mvh
/erwin

--
Erwin Lansing 		-- 		http://droso.org
I love deadlines.                       -- Douglas Adams