[Forum] Kan ikke starte sound server i KDE på FreeBSD

From: Karsten Guldager <nn@mailme.dk>
Date: Wed Nov 14 2001 - 21:16:46 CET

Hjælp
Jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg prøver at starte sound serveren i KDE2.2 (og det virker heller ikke i Gnome) på FreeBSD4.4:
"Error while initializing the sound driver:
device /dev/dsp can't be opened (Device not configured)"
Hvordan får jeg det til at virke?
Der er vel ikke noget lignende sndconfig som til Redhat?
Jeg har et ganske alm. SoundBlaster lydkort.
Findes der desuden noget lignende Linux, som når man f.eks. skriver "m" på en commando linie, og trykker på Tab også får man de kommandoer, som begynder med m?

Mvh Karsten