[Forum] matematik, linux og uni

From: Thomas G. Kristensen <geko@g2k.dk>
Date: Tue Nov 13 2001 - 13:56:20 CET

hej alle

det er nok en smule off list (så besvar mig hellere på geko@g2k.dk) men jeg ved nogen af jeg er på århus uni, og jeg har fået at vide det ville være smart at kontakte nogle sådanne...

problemet er at jeg skal skrive 3års opgave i matematik, og har valgt emnet differentialligninger af flere ordner. jeg har hørt det skulle være et godt springbræt til uni, óg at unis lærebøger skulle have noget om det (første års stof?). jeg ved bare ikke hvad de bøger jeg skal bruge hedder, og jeg ved heller ikke hvilke der dækker emnet bedst.

så spørgsmålet er: er der nogen der ved hvilke jeg skal have fat i?

jeg overvejer at skrive opgaven i tex/latex, er det et passende format? og vil jeg kunne nå at sætte mig ind i det sammen med al det andet materiale jeg skal have studeret?

jeg håber nogen af jer vil være mig behjælpelig :)

mvh

thomas g. kristensen
http://g2k.dk