Re: [Forum] Emacs: Tabulator-tegn

From: Esben Nielsen <simlo@ifa.au.dk>
Date: Mon Oct 29 2001 - 00:18:36 CET

Så vidt jeg kan se af begge løsninger vil jeg stadig have nogle tabulator
tegn i mit fil - de vil blot fortolkes anderledes af Emacs. Det er
sådantset ikke problemmet - det er hvad andre editore opfatter dem som,
som er problemmet. Lad os tage et eksempel:

foo()
{
  if(a!=1)
    {
      if(a!=2)
        {
          if(a!=3)
            {

Jeg går nu over i hexlify:
0000c190: 6628 6121 3d33 290d 0a09 2020 2020 7b0d f(a!=3)... {.
0000c1a0: 0a .

Sidste linies indryk er skrevet med 09 2020 2020 og ikke blot 12 20'ere.
I en anden editor hvor tabulator tegner ikke har samme længde vil
indrykningen af det sidste { defor ikke være rigtig. Hvis du f.eks vare
resetter din tabs længde i emacs som nedenfor ser det ud af h-til....
Derfor skal tab helt væk!

Jeg har nu prøvet at sætte min tablængde meget høj, hvorefter den jo ikke
kan komme til at sætte tabs ind, men er der ikke en mere ellegant løsning?

Esben Nielsen
Work:
 Cotas A/S
 Paludan Mullersvej