[Forum] AXPro59 bundkort og cachet RAM

From: Rune Morling <rune.morling@skjoldhoej.dk>
Date: Wed Oct 17 2001 - 02:46:23 CEST

Hej alle,

Jeg har et AOpen AX59Pro bundkort (Socket Super 7)
m. 512 kB 2nd level cache på.

Toms Hardware skriver, at det kun kan cache de 128 MB RAM, der sidder i
det nu. Jeg har planer om at sætte yderligere 128 MB i, så der kommer til
at sidder i alt 256 MB RAM.

Er der nogen af jer der ved, hvad der teoretisk vil ske, når jeg
sætter mere RAM i - om det med andre ord er en god ide ? Jeg synes
jeg har hørt, at ydelsen vil falde, når man sætter
mere RAM i en maskine, end den kan cache.

I praksis skriver fabrikanten, at der kan sidde over 1 GB RAM i
bundkortet.

Jeg håber I kan hjælpe.

Venligst,

Rune