Re: [Forum] siemens notebook u/cdrom drev

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Sat Oct 13 2001 - 10:31:38 CEST

Claus Ladekjær Wilson wrote:

> Er der een eller anden, der kan hjælpe mig med at få en minimalistisk linux
> (gerne Mandrake som jeg ellers kører med) ind på min 486dx4-75 hd800 Mb -
> hvis jeg tropper op til en linux-aften? Den skal køre gpp og emacs og ikke
> ret meget mere. Der medfølger en dockingstation med et netværkskort i.
>
> Hvornår er det nu I mødes? (Jeg kunne ikke finde noget på hjemmesiden - måske
> har jeg ikke kigget godt nok efter)

> --
> Greetings / Venlig hilsen
> Claus Ladekjær Wilson
-- [ snip ] --

Hej Claus

Info om Simens notebook, et godt sted at starte er følgende
hjemmesider:

http://www.linux-laptop.net/siemens.html

http://www.mobilix.org/howtos.html

http://www.linux-notebook.org/laptops/

Hvis du skal hjælpes videre er det vigtigt at du oplyser hvilke hardware
du konkret har.

a model: (eks Simens ) ?

b serie: (eks. Scenic Mobile 360C ) ?

c hvis du ved det, skærmkort: (eks. Silicon Motion SM 811, 2MB) ?
                   lydkort: (eks. Silicon Motion 1968SM ) m.v. ?
                   netkort:

d CPU: 486dx4 - 75Mhz.

e Harddisk: 800 Mb..

a og b er de vigtigste, resten kan søges på nettet, du kan se af det
links jeg har sendt dig, hvilken opbygning sådan en info har.

Hilsen svend
(-;>/