Re: [Forum] outgoing mail

From: Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mobilixnet.dk>
Date: Fri Oct 05 2001 - 07:37:24 CEST

01 Oct 2001 21:27:03 +0200, skrev Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>:

>Ja, men så har jeg ingen mail når jeg er offline, det går ikke.

>Tjaaa lidt forvirret er man vel altid :-)
>
>Jeg vil bruge fetchmail til at hente mail med, det skulle der ikke være
>noget i vejen med.

nope, det gør jeg også.. (normalt)

>Jeg vil bruge mutt som mail reader, det skulle også gerne være lige til .

nope, det gør jeg også.. (normalt)

>Men hvordan sender jeg mail? Det skal jeg vel gøre igennem sendmail ikk?

det er default MTA på mange unix-klone, så det ville være et oplagt valg..

>men hvis jeg så ikke er online, hvad gør sendmail så, venter den med at
>sende til jeg kommer online, eller dør den msg bare??

Sendmail kan så ikke sende posten, og venter at forsøger så igen og igen og igen.. til den til sidst giver og .. efter ?? 4 dage, alt efter configuration ??

Jeg er meget glad for fetchmail-mutt-sendmail.

>--
>/Kasper

 /ole