[Forum] Re: [Forum] Ingen forbindelse til Lasat Speed II på ttyS0 på bærbar

From: Karsten Guldager <nn@mailme.dk>
Date: Mon Oct 01 2001 - 22:42:05 CEST

> Inkluderer dette også kontakt via et terminal-program som f.eks. minicom ?

Ja, desværre inkluderer det også minicom og jeg fatter det simpelthen ikke.

> Prøv at kigge i den fil der hedder /var/log/dmesg. Den skulle gerne
fortælle
> lidt om, hvilke enheder, der bliver fundet under opstart - specifikt
skulle
> din(e) seriel(lle) porte gerne blive fundet.

dmesg siger om seriel port:
|Serial driver version 5.02 (2000-08-09) with MANY_PORTS MULTIPORT SHARE_IRQ
SERIAL_PCI ISAPNP enabled
|ttyS00 at 0x03f8 (irq=4) is a 16550A

så den burde vel have fundet min seriel port eller skulle der stå mere her?

Hvad kan det være, som er galt? Lige når jeg tænder den bærbare blinker COM
lampen på modemet, og det virker også fint på Windows maskine.

/Karsten