Re: [Forum] outgoing mail

From: Mads Toftum <mads@toftum.dk>
Date: Mon Oct 01 2001 - 22:23:08 CEST

On Sun, Sep 30, 2001 at 10:44:42PM +0200, Kasper Kamp Simonsen wrote:
> Hejsa...
>
> Jeg har lige lidt spørgsmål omkring outgoing mails.
>
> Jeg har en notebook, som jeg godt vil kunne læse og sende email fra.
>
> Nogen gange har jeg notebooken hjemme, hvor jeg sidder bag en firewall
> der køre nat.
>
> Nogen gange er jeg på nettet via modem.
>
> Nogen gange sidder jeg på mit arbejde, hvor vi har en 3. isp.

Hvis du alle steder har lov til at connecte til "verden" på port 25, så kan
du bare lade din mailserver aflevere direkte - alternativt hvis du er
tvunget til at relay'e gennem andre servere, så kan du fikse et lille
der sætter din mailserver op til at relaye via en anden server alt efter
hvor du er henne (Hvis det er sendmail, så kig på smarthost - hvis det
er Postfix, så kig på relayhost og http://www.hserus.net/postfix.html)

vh

Mads Toftum

--
With a rubber duck, one's never alone.
              -- "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"