Re: [Forum] Ingen forbindelse til Lasat Speed II på ttyS0 på bærbar

From: Rune Morling <rune.morling@skjoldhoej.dk>
Date: Mon Oct 01 2001 - 22:14:47 CEST

"Karsten Guldager" <nn@mailme.dk> writes:

> Hej
>
> Hjælp!
> Jeg har installeret Redhat 7.1 på min bærbare (IBM Thinkpad 760XL). Der
> sidder et Lasat Speed II ISDN-modem på ttyS0, men jeg kan simpelthen ikke
> komme i kontakt med det :-(

Inkluderer dette også kontakt via et terminal-program som f.eks. minicom ?
Du kommer jo nok ikke videre, hvis du ikke som minimum kan sende en 'AT'
kommando til modemet og få et svar.

> Jeg har prøvet KPPP og pppd og netcfg og wvdial/wvdialconf, men modemet
> bliver ikke fundet og reagerer ikke. I netcfg kan jeg ikke vælge ppp når jeg
> tilføjer en ny enhed, men hvis jeg lader være med at vælge en af de andre
> (SLIP, Ethernet m.fl.), så bliver den nye enhed tilføjet som ppp0, men den
> kan ikke aktiveres. Det giver istedet følgende fejl: "Failed to activate
> ppp0 with error 6"
> Hvad kan det være at jeg mangler/gør galt? Jeg er næsten ved at give op....

Prøv at kigge i den fil der hedder /var/log/dmesg. Den skulle gerne fortælle
lidt om, hvilke enheder, der bliver fundet under opstart - specifikt skulle
din(e) seriel(lle) porte gerne blive fundet.

Pointen er naturligvis, som du måske allerede ved, at din ppp-software ikke
kan kommunikere med dit modem, hvis ikke det kan sende beskeder ud over den
serielle tilslutning.

[saks]

Venligst,

Rune Morling

--
"Out of my mind. Back in five minutes ..."