[Forum] Ingen forbindelse til Lasat Speed II på ttyS0 på bærbar

From: Karsten Guldager <nn@mailme.dk>
Date: Mon Oct 01 2001 - 22:00:43 CEST

Hej

Hjælp!
Jeg har installeret Redhat 7.1 på min bærbare (IBM Thinkpad 760XL). Der
sidder et Lasat Speed II ISDN-modem på ttyS0, men jeg kan simpelthen ikke
komme i kontakt med det :-(
Jeg har prøvet KPPP og pppd og netcfg og wvdial/wvdialconf, men modemet
bliver ikke fundet og reagerer ikke. I netcfg kan jeg ikke vælge ppp når jeg
tilføjer en ny enhed, men hvis jeg lader være med at vælge en af de andre
(SLIP, Ethernet m.fl.), så bliver den nye enhed tilføjet som ppp0, men den
kan ikke aktiveres. Det giver istedet følgende fejl: "Failed to activate
ppp0 with error 6"
Hvad kan det være at jeg mangler/gør galt? Jeg er næsten ved at give op....

--
Mvh Karsten