Re: [Forum] Samba

From: Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>
Date: Tue Sep 25 2001 - 21:44:48 CEST

On Tue, 2001-09-25 at 09:45, helge christiansen wrote:

> Er der nogen der gider forklare mig hvoledes nedenstående skal forstå's
> hvis ikke er der så nogen der gider forklare mig hvorledes man giver "all users"
> adgang til cd-rom drevet på Linux serveren når man danser/kører Samba

Hvilken form for security bruger du?

Jeg gætter på du bruger share, hvis du gør det, så skulle følgende være
løsningen.

[cdrom]
  comment = Linux CD-ROM
  browseable = yes
  path = /mnt/cdrom (eller hvor du nu har mountet dig drev
  public = yes

> [cdrom]
ok
> ; comment = Linux CD-ROM
ok
> ; path = /cd
ok, hvis det er path'en til dig drev
> ; read only = yes
Er ligegyldig da dit drev jo nok er readonly alligevel :-)
> ; locking = no

Hmm... Jeg ved ikke helt hvad locking er, men her er hvad der står i man
siderne.

This option may be useful for read-only filesystems
which may not need locking (such as cdrom drives),
although setting this parameter of "no" is not
really recommended even in this case.

Så det ville jeg nok undlade.

Håber det hjælper

--