Re: [Forum] Telnet script

From: <khald@chem.au.dk>
Date: Sun Sep 16 2001 - 16:43:44 CEST

Hej Kasper.

Quoting Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>:

> Hejsa...
>
> Jeg skal have lavet et telnet script, og til det har jeg brug for et
> hint.
>
> scriptet skal når det køres gøre følgende.
>
> 1: telnet en_ip-addresse
> 2: sende username når der bruger spurtg om det
> 3: sende password når der bliver spurgt om det.
>
> nogen der har et hint til en commando man kan bruge her?

Her er uddrag af mit script til at connecte til
stofanet :

#!/usr/bin/expect
spawn -noecho /usr/bin/telnet 1.2.3.4 5
set id $spawn_id
expect -i $id -re "Login: ";
send -i $id "login_id\n";
expect -i $id -re "Password: ";
send -i $id "password\n";

expect -i $id -re "choice: ";
expect_user -re "(.*)\n";
set timeout 5
set choice $expect_out(1,string);
send -i $id "$choice\r";
expect eof

Den første del er delen hvor man logger på.
Telnetter til ip 1.2.3.4 port 5
Derefter venter man til man ser "Login: "
hvorefter man sender username (Her login_id).
Venter på "Password: " og sender derefter passwordet som
er "password".

Sidste del venter man på "choice: ", og regner
så med at få et eller andet fra brugeren (Vælge mellem
login, logout og status). Alt som bliver sendt til
serveren afsluttes med en "ny linie" d.v.s. "\n".

M.v.h.

Kasper.

--
Kasper Hald