Re: [Forum] X-hosts

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Wed Sep 12 2001 - 00:25:04 CEST

Hej,

On Tue, 2001-09-11 at 22:06, helge christiansen wrote:
> Hej
> Jeg sidder og eksperimenterer med at køre Linux fra Win98 platform med et program der hedder
> xwin32

Jeg går ud fra, at du forsøger at køre en remote X session; jeg kender
ikke til ovenstående program.

> Når jeg forsøger at koble mig på Linuxmaskinen via "REXEC" får jeg beskeden "can't open display"
> iflg programmet's hjælpefil er dette løsningen
>
> "if the host is not in the X-Hosts list then the message "Xlib: connection to 'lisa.starnet.com.:0.0' refused by server" will appear. Fix this by adding this host to your X-Hosts list, or removing all hosts from your X-Hosts list and resetting. Make sure you don't have any XDMCP sessions with Auto Startup set"
> Hvor pokker finder jeg den omtalte X-hosts fil.??

Filen ligger i /etc/X*.host
...men prøv lige at kigge på "man xhost" først.
Jeg mener bare at du (som root?) skal skrive "xhost +hostname" hvor
hostname er enten IP eller hostname for den/de maskiner, der skal have
lov til at connecte til Xsession'en.

Bemærk: Du skal først starte X, derefter udføre kommandoen. Den kan med
rette ligges i et X start script.

Mvh
./Brix

--