[Forum] Re: Tak for hjaelpen, mangler kun lyd og dansk

From: Martin Geisler <gimpster@gimpster.com>
Date: Fri Aug 24 2001 - 17:46:25 CEST

"Thomas G. Kristensen" <geko@g2k.dk> writes:

> Hejsa alle!
>
> Min xkb roder lidt rundt, og derfor kan jeg ikke indtaste de tre
> beroemte taster samt finde forskellige tegn. Hvis jeg koerer xkbsel
> kan jeg vaelge usa og slovakiet eller saadan noget, hvad goer jeg???

Tjaa, min XF86Config-4 fil indeholder følgende:

Section "InputDevice"
        Identifier "Keyboard0"
        Driver "keyboard"
        Option "XkbModel" "microsoft"
        Option "XkbLayout" "dk"
        Option "Autorepeat" "250 20"
EndSection

Har du også sådan en section?

> Derudover virker alsa ikke, er det ikke den bedste til lyd? Jeg har
> et muse lydkort, og har proevet at configurer til sb pro, men den
> skriver intet om alsa ved boot, men kun at alsa ikke er startet ved
> shutdown... jeg koerer btw. enlightenment...

Det ved jeg ikke så meget om. Jeg bruger selv Esound - ikke af nogen
særlig grund. Jeg har et SB Live så jeg ved ikke noget om dit kort.

--
Martin Geisler                       My GnuPG Key: 0xF7F6B57B
See my homepage at http://www.gimpster.com/ for: