Re: [Forum] Tak for hjaelpen, mangler kun lyd og dansk

From: Thomas G. Kristensen <geko@g2k.dk>
Date: Thu Aug 23 2001 - 19:54:24 CEST

Claus Ladekjær Wilson wrote:

> Den udemærkede SuSE-manual siger
> put
> /usr/lib/oss/soundon i /sbin/init.d/boot.local (måske /etc/init.d/boot.local)
Kan jeg ikke finde, og kan ikke finde pakken oss eller noget der ligner under debian

> /sbin/modprobe sb io=0x0220 irq=5 dma=1 dma16=5 mpu_io=0x0330
Virker fint, jeg kan se modulet og alt, men når jeg prøver at afspille
en wave sender den nogle underlige klik-lyde ud i stedet...

> cat /dev/sndstat
Ser fint ud

> endnu en test:
> cat /usr/share/sounds/au/swedish.au > /dev/audio
Klik lyde...

> - der er altså også et menu-system til at installere oss-drivere, men mon
> ikke det her er til at finde ud af?
Ser sådan ud, men kan ikke finde det menusystem anyway...

Så et glimt af en fejlmeddelelse under alsa, så jeg kørte en
alsaconf 2> fejl
der stod at den ikke kunne loade modulet snd-detect, har ikke kunnet
finde det (og probe det) men er det kun essentielt ved alsa?

Mit eneste problem er klik-lydene, jeg har btw, proppet mit gamle sb64
i, så jeg tror det bliver letterer nu, men som sagt, jeg får kun
klik-lyde, hvorfor?

Håber nogen ved hvad der er i vejen

mvh.

Thomas G. Kristensen