Re: [Forum] Tak for hjaelpen, mangler kun lyd og dansk

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Wed Aug 22 2001 - 21:20:17 CEST

On 22 Aug 2001 20:49:56 +0200, Thomas G. Kristensen wrote:
> Min xkb roder lidt rundt, og derfor kan jeg ikke indtaste de tre
> beroemte taster samt finde forskellige tegn. Hvis jeg koerer xkbsel kan
> jeg vaelge usa og slovakiet eller saadan noget, hvad goer jeg???

Kender ikke noget til de grafiske opsætningsværktøjer til config af X,
jeg foretrækker at editere config filen manuelt.
Her er hvad jeg har stående i min /etc/X11/XF86Config-4 omhandlende
keyboard:

    Section "InputDevice"
            Identifier "Keyboard"
            Driver "keyboard"
            Option "Xleds" "1 2 3"
            Option "XkbRules" "xfree86"
            Option "XkbModel" "pc105"
            Option "XkbLayout" "dk"
    EndSection

Du skal rette "pc105" til efter hvilket keyboard du har (jeg har så
altså et 105 tasters pc keyboard).

Sorry, jeg har aldrig rodet med ALSA.

Mvh
./Brix

--
Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
"MS Windows has users - GNU/Linux has a community"