Re: [Forum] xsane og usbscanner

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Wed Aug 22 2001 - 08:30:06 CEST

Jeg knoklede en del for at få min hp5200c til at virke med usb-porten. Jeg
skulle loade scanner.o (gælder vist kun for hp), loade et usb-modul (jeg
husker ikke hvilket), og rette i filen hp i sane.d biblioteket. Proceduren er
sikkert anderledes for dig.
Men jeg kan ikke finde din scanner på kompatibilitetslisten
www.mostang.com/sane - er den supportet? - canon er vist ret tilbageholdende
med at give tekniske specifikationer fra sig.
Det nemmeste er at melde sig til en af deres maillister, og stille
spørgsmålet dér. Jeg fik svar.
Med xsane skal du evt. give en parameter
xsane /location/device
Jeg brugte
scanimage -d hp:/dev/usb/scanner0 --mode Color --format TIFF --verbose
--brightness 50 > /home/claus/work/claus-scan.tiff
(lidt langt men praktisk)
Held og lykke

--
Greetings / Venlig hilsen