Re: [Forum] debian mus (usb)

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Tue Aug 14 2001 - 00:12:53 CEST

On 13 Aug 2001 20:44:18 +0200, Thomas G Kristensen wrote:
> Hejsa alle
>
> Tak for hjælpen med debian =)
>
> Har dog stadig et problem. Min logitech usb mus kan linux ikke finde
> og/eller bruge (/dev/usbmouse) selvom den vist står som understøttet.
> Hvis jeg smider den i ps2 skal den hele tiden connecte (trådløs)
> i både linux og windows (irriterende). Er der nogen der ved hvorfor
> jeg ikke kan få den ind som usb, mangler jeg et modul eller noget?

Hvordan er din kerne konfigureret?
Har du inkluderet "mouse support" (CONFIG_INPUT_MOUSEDEV) under "input
core support" (CONFIG_INPUT)?
Husk også at inkludere en eller anden form for input core support under
USB.

Mvh
Brix

PS: Jeg har ikke selv en USB mus, så ovenstående er ikke testet.

--
Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
"MS Windows has users - GNU/Linux has a community"