Re: [Forum] Min Mandrake 7.2 arbejder vildt...

From: Sune Mølgaard <sune@molgaard.org>
Date: Sun Aug 12 2001 - 23:16:03 CEST

Erwin Lansing wrote:
> On Sun, Aug 12, 2001 at 10:50:06PM +0200, Sune Mølgaard wrote:
>

> Jeg vil altid smide et par hundrede Mb efter swap (diskplads koster
> heller ikke noget længere :) afh. af hvad du præcist laver. Min X
> på min bærbar med 64 Mb ram har kørt i 26 dage og fylder "kun"
> 22Mb, så det er ikke selve X der er et problem, i hvert fald ikke med
> et par xterm's og en konqueror. Brug top(1) for at finde ud af hvad der
> er der fylder så meget i hukommelsen, men som sagt, smidt altid et
> par hundrede Mb efter det for at være på den sikre side. Det er
> bedre at have for meget end at have for lidt ;)

> [...]

Oki. Strukturen på min disk er en reminiscens fra mine 2.2.*-dage, hvor
det hed sig, at swappartitionens størrelse skulle være "dobbelt af ram,
dog højst 128 Mb". Jeg ved ikke, om 2.4.* stiller større krav, og det er
først for nylig, jeg fik de sidste 128 Mb. Er der nogle specifikke
retningslinier, eller er det et spørgsmål om "fingerspitzgefühl"?

/S

--
The idea that people know what they want is wrong. They need to be
pulled through the Web.