Re: [Forum] Min Mandrake 7.2 arbejder vildt...

From: Erwin Lansing <erwin@lansing.dk>
Date: Sun Aug 12 2001 - 23:05:02 CEST

On Sun, Aug 12, 2001 at 10:50:06PM +0200, Sune Mølgaard wrote:

> Angående det, hvor meget swap er så tilstrækkeligt? Jeg har undertiden
> det samme problem, og ser også, at X bruger mere og mere hukommelse, jo
> længere maskinen kører. Den står tændt 24/7, så jeg lukker X ned fra tid
> til anden, blot for at frigøre hukommelse. Jeg har 256 Mb ram, så det
> burde jo egentlig ikke være nødvendigt. Mit system er baseret på RH 7.1,
> men med de fleste pakker afinstalleret, og kompileret/installeret fra
> source. Kernen er 2.4.5 med SGI's XFS, og med nVidias drivere til mit
> GeForce 2 MX. X er 4.1.0.

Jeg vil altid smide et par hundrede Mb efter swap (diskplads koster
heller ikke noget længere :) afh. af hvad du præcist laver. Min X
på min bærbar med 64 Mb ram har kørt i 26 dage og fylder "kun"
22Mb, så det er ikke selve X der er et problem, i hvert fald ikke med
et par xterm's og en konqueror. Brug top(1) for at finde ud af hvad der
er der fylder så meget i hukommelsen, men som sagt, smidt altid et
par hundrede Mb efter det for at være på den sikre side. Det er
bedre at have for meget end at have for lidt ;)

/e

--
Erwin Lansing 		-- 		http://droso.org
"You've got mail"