[Forum] Printer opsætning

From: Esben Nielsen <simlo@ifa.au.dk>
Date: Sat Aug 11 2001 - 16:04:28 CEST

Jeg sidder og slås med at få en printer (HP LaserJet 5P) op og køre på
min RedHat 7.1. Printtool har den listet så det skulle være så nemt.
Jeg får da også en tekst test siden printet fint ud men postscript vil den
altså ikke :-(
Er der een eller anden der ved hvordan man sætter magicfilter ordentligt
op?

Mine egne erfaringer indtil nu er:
Printeren ignorerer alt når jeg prøver at sende postscript igennem
filtrene. Jeg har tilføjer et "\r\n\14" i som "terminator" i
/var/spool/lpd/lp0/mf.cfg, men så kommer blot en blank side.
Jeg har også prøvet at køre magicfilter i hånden (eller i rettere RedHat's
mf_wrapper) og den giver så en lille smule tekst output
efterfuldt af en masse binært output på stdout, når jeg giver den en
postscriptfil. Ved en tekstfil kommer den med teksten selv
tilbage + et par enkelte kontroltegn ("\r\n\14" * 2) i bunden.

Output fra mf_wrapper fra en postscriptfil:

"ESC%-12345X@PJL JOB NAME="MFOMATIC"
@PJL SET MPTRAY=FIRST
@PJL SET RET=MEDIUM
@PJL SET ECONOMODE=OFF